På FynBus.dk kan du se den samlede information om Flextrafik og de forskellige kørselstyper. Du kan fx læse om priser, rejseregler og rejsegaranti.

Læs mere om Flextrafik her

Findes der en mobilapp til flextrafik?

Ja, der findes en Flextrafik-app både til iPhone og Android. Appen er gratis at downloade (din teleudbyder kan dog opkræve for dataforbrug).

Hvorfor kan jeg ikke se alle informationer om alle mine rejser?

Rejser, der mangler information, kan være bestilt eller ændret pr. telefon. I de tilfælde har vi desværre ikke mulighed for at vise informationen her på siden eller i app’en.

 

Har du bestilt en Plustur via Rejseplanen, kan du se alle informationer om din Plustur på rejseplanen.flextrafik.dk.

Kan man bestille ture til/fra Jylland eller Sjælland?

Flextur:
Med Flextur kan du bestille ture mellem fynske nabokommuner, der tilbyder Flextur.


Du kan ikke bestille Flextur til/fra Jylland eller Sjælland.

Handicapkørsel:
Du kan bestille handicapkørsel til hele Region Syddanmark her på siden eller i app’en.

Hvis din tur skal kombineres med tog, skal du senest 14 dage før ringe til FynBus Flextrafik på tlf. 63 11 22 55 (tast 1).


Skal du rejse internt i andre regioner end Region Syddanmark, skal du ringe til FynBus Flextrafik senest 2 timer før på tlf. 63 11 22 55 (tast 1).

Hvordan kan jeg betale?

Betalingskort:

Du kan betale med en række betalingskort bl.a. Visa/Dankort, MasterCard, Maestro Card, Electron, Vpay og JCB. Du tilmelder kortet her på siden, og betalingen trækkes automatisk. Du skal ikke medbringe betalingskortet i bilen.

 

Kontant betaling (kun Handicapkørsel):

Hvis du vælger kontant betaling, skal du huske at medbringe sedler/mønter til chaufføren.

Hvem kan oprette sig?

Flextur:
Alle kan oprette sig til Flextur, hvis de har et NemID/MitID og er fyldt 15 år.

Handicapkørsel og anden visiteret kørsel:
Din kommune skal visitere dig til kørslen, før du kan bestille.

Hvordan tilknytter jeg mit betalingskort til min bruger?

Når du opretter en ny bruger, eller hvis du får et nyt betalingskort, skal du tilknytte dit betalingskort til din bruger. Hvis du har fået nyt betalingskort, skal du logge ind og gå ind i menupunktet ’Bruger’. Klik herefter ’Skift betalingskort’ og følg trinene.


Dit betalingskort skal to-faktor-godkendes via NETS 3-D Secure. Du godkender enten vha. NemID/MitID eller en engangskode, som du modtager i en SMS-besked. Hvis du vælger godkendelse med NemID/MitID, skal du enten have NemID nøgleviser / MitID kodeviser eller NemID-app'en / MitID-app'en. Du kan ikke bruge NemID papkort. Vælger du at godkende med en SMS-kode og et kodeord, skal du være oprettet her: https://enroll.3dsecure.no/nets-nemid-enroller/EnrollSite

Hvordan bestiller jeg ture til andre og børn?

Handicapkørsel
Du kan bestille Handicapkørsel til dig selv og op til 2 medrejsende, hvis du angiver det i bestillingen. Vær opmærksom på, om betalingen for alle rejsende opkræves på dit betalingskort eller om du skal have kontanter med til chaufføren.


Med Handicapkørsel kan medrejsende være børn, og børn op til 15 år betaler halv pris. Børnerabatten kan dog ikke registreres, når du bestiller via fynbus.flextrafik.dk eller via appen ”Flextrafik”, børnerabatten kan kun registreres ved telefonisk bestilling.

Flextur
Du kan bestille Flextur til andre end dig selv. Ved bestilling af rejser vil du blive opkrævet betalingen.

Ved bestilling af rejser, hvor du ikke selv rejser med, er det vigtigt, at du benytter feltet ”Navn på rejsende, hvis ikke det er dig selv”, da chaufføren dermed får besked om hvem, der skal med.


Der gives ikke børnerabat på Flextur, og du skal ved bestilling derfor enten angive børn som medrejsende eller benytte feltet ”Navn på rejsende, hvis det ikke er dig selv”.


Fastspænding af børn i bilen skal ske efter gældende lovgivning. Børn under skolealder skal ledsages af en person på 12 år eller derover. Du skal selv medbringe autostol eller sæde.


Du skal oplyse, hvis du medbringer autostol, da disse også optager plads i bilen.

Hvordan ændrer jeg en bestilt tur?

Du skal slette turen og oprette en ny.

Afbestilling af rejser skal ske hurtigst muligt og senest 1 time før rejsens start.

En rejse kan afbestilles via din rejseoversigt, når du er logget ind på fynbus.flextrafik.dk eller via app'en "Flextrafik". Du kan se, at rejsen er afbestilt, når den er fjernet fra oversigten over dine kommende rejser.

Hvordan ændrer jeg min adresse?

Du kan ikke selv ændre din adresse på din bruger. Adresseoplysninger opdateres løbende ud fra dit cpr-nummer. Er din adresse ikke opdateret en uge efter, du har skiftet adresse, kan du kontakte FynBus på flextrafik@fynbus.dk med en kort beskrivelse af problemet og dit navn og telefonnummer.

 

Hvis du har beskyttet adresse bedes du kontakte FynBus på flextrafik@fynbus.dk med en kort beskrivelse af problemet og dit navn og telefonnummer.

Jeg har ikke modtaget mine log ind-oplysninger. Hvad gør jeg?

Du logger ind med den mailadresse og den kode, du valgte ved oprettelse. Der er mulighed for at klikke på ”Glemt kode” på siden, hvor du logger ind.

Du kan også logge ind med NemID/MitID.

Hvis du har problemer med at logge ind, kan du kontakte FynBus på flextrafik@fynbus.dk med en kort beskrivelse af problemet og dit navn og telefonnummer.

Kan en virksomhed oprette sig som bruger?

Nej, det er ikke muligt for virksomheder at oprette sig som brugere.

Jeg har bestilt til ‘senest fremme’. Hvornår er jeg fremme?

Når du bestiller en tur til at være ‘senest fremme’, kan du opleve at være fremme op til 30 min. før det tidspunkt, som du har oplyst. De 30 min. gør det muligt for os at koordinere og planlægge kørsel med andre kunder og samtidig sikre, at du når det, du skal.

Vejledninger til skærmoplæser

Nedenfor finder du vejledninger til synshæmmede og til brug ved skærmoplæser.